La ce benzinarie NU vrei sa alimentezi in luna Februarie

luni, 17 ianuarie 2011

Ce, cât si cui platim noi mai exact la pompa?


Taxele incluse în benzină de la 1 ianuarie 2011:

- acciza este de 467 EUR / tonă
- taxa de drum este de 125 EUR / tonă
- taxa de solidaritate (câte un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului creat în urma falimentului Bancorex), adică 10 EUR / tonă
Producătorul are preţul de aproximativ 370 EUR / tonă.
Astfel rezultă următorul preţ pe tona de benzină: 370+467+125+10=972 EUR / tonă (taxe şi accize)
Se adaugă TVA de 24%, adica 233.28 EUR
Totalul este de 1205.28 EUR / tonă
Un litru de benzină este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
Producătorul încasează 370 EUR / tonă
Statul încasează 835.28 EUR / tonă

Concluziile le putem trage fiecare singur.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/
Foto: http://www.cotidianul.ro/

7 comentarii:

  1. 1 tona de benzina are peste 1200 litri( densitatea e pe la 0,8). diferenta dintre 1200 litri x 1,205 eur = 1400 si 1205 la cine merge??

    RăspundețiȘtergere
  2. ATENTIE MARE...o dezimformare totala acciza este 359 euro!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Personal cred ca sunt cifre lansate de benzinari... de ce?


    As vrea sa primesc si eu un raspuns de la o persoana care a cautat,... sa imi dea si mie un link sa verificam aceste date! Ca din toate acele cifre rezulta ca statul e cel mai fericit in toata povestea asta!



    Am intrat pe site-ul Oilbulletin, http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm si am verificat si eu acele cifre... si am observat ca:

    1. TAXELE in Romania in luna 11, erau de 345 EURO / 1000L pentru benzina 95, si 291 EURO / 1000L DIESEL-ul, la o paritate leu/eur de 4,29xx, la care se adauga bineinteles TVA 24%
    2. Costul carburantilor FARA TAXE, in luna 11, era de 467 EURO/1000L pentru benzina 95 si 479 EURO pentru diesel
    3. COSTUL ACTUAL al carburantilor fara taxe, este de 583 si respectiv 625 euro / 1000L, benzina respectiv diesel.

    SPER ca observati singuri diferenta de 116 euro / 1000 l pentru benzina, si de 146 de euro /1000L pentru motorina,... BANI CARE NU SE DUC LA STAT, ci in buzunarele benzinarilor.

    AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA! Datele sunt verificate de mine personal! de pe site-ul directoratului general pentru energie al CE!!!

    Nu va lasati pacaliti de mesajele unora..si al altora! VERIFICATI SI DVS!

    http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm

    Dati acest mesaj mai departe...

    RăspundețiȘtergere
  4. mai bine ne mutam in venezuela!!!;)

    RăspundețiȘtergere
  5. e si asta o varianta, pacat ca e cam departe

    RăspundețiȘtergere
  6. Normal k statul e cel mai fericit atunci cand creste pretul:pret mare TVA mai mare.dar am o intrebare oameni buni:cati dintre cei care protestam impotriva cresterii pretului la carburant am beneficiat de pe urma falimentarii Bancorex?vi se pare putin 1 cent pe litru?credeti-ma e enorm de mult atunci cant platesti oalele sparte de altii

    RăspundețiȘtergere
  7. Normal ca e un pret mare... Cineva a facut ceva cu banii astia. S-a gasit aceasta metoda "eleganta" pe care tot noi trebuie sa o suportam. E jenant. Vorba cuiva : "Traim in Romania si asta...."

    RăspundețiȘtergere